Elvégezte a 4Life Direct és biztosítópartnerei kötelezettségvállalásának utóellenőrzését a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), és kiderült, hogy az érintett fogyasztók jelentős kompenzációban részesültek, de a vállalkozások a kifizetésre jogosult fogyasztók csak egy részét kompenzálták. A a hiányosságok miatt összesen 40 millió forintra bírságolta a cégeket.

fogyasztóvédelem
Eredetileg azt vizsgálták, hogy a fogyasztók megfelelő tájékoztatást kaptak-e arról, hogy előzetes egészségi állapotuk mennyire befolyásolja a biztosító teljesítését / Fotó: Shutterstock

 

A fogyasztók kétharmadát kártalanították

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2019-ben zárta le eljárását a 4Life Direct Kft., a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited és a Red Sands Insurance Company (Europe) Limited vállalkozásokkal szemben. Az eredeti eljárásban a GVH azt vizsgálta, hogy a vállalkozások miként tájékoztatják a fogyasztókat, egyebek mellett azt, hogy a fogyasztók megfelelő tájékoztatást kaptak-e arról, hogy előzetes egészségi állapotuk mennyire befolyásolja a biztosító teljesítését. A biztosítók vállalták, hogy közel 100 millió forintos kompenzációt fizetnek az érintett kedvezményezetteknek, valamint változtatnak jövőbeli kereskedelmi kommunikációjukon.

Az utóvizsgálat során a versenyhivatal megállapította, hogy az eljárás alá vont cégek az érintett fogyasztók mintegy kétharmadánál teljesítették a vállalt kifizetéseket.

Emellett a vállalkozások a kereskedelmi kommunikációjukra vonatkozó megfelelési programmal kapcsolatos vállalásaikat is rendben teljesítették.

Egyes esetekben késett vagy nem teljesült a kompenzáció 

Az utóvizsgálaton ugyanakkor kiderült, hogy az érintett fogyasztók fennmaradó részénél különböző hiányosságok merültek fel, mert a kifizetéseket vagy azok egy részét késve, illetve egyáltalán nem teljesítették. A GVH Versenytanácsa az azonosított hiányosságok miatt összesen 40 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásokra.