A napokban ismét kaphattak a magyar ügyfelek gyanús, látszólag a Telekom nevében írt e-mailt, amiben fiókjuk frissítésére kérik a felhasználókat. „Amennyiben te is kaptál ilyet, semmiképpen 

  • ne kattints a linkre és 
  • ne add meg a hozzáférési információkat! 

A csaló hivatkozás igazinak tűnő oldalra mutat és nagy valószínűséggel adatokat vagy pénzt akarnak kiszedni belőled. Ne dőlj be nekik!” – írja közösségi oldalán a Telekom HU.

A Telekomnál egyébként tanácsolják, hogy az ügyintézést és a fizetést mindig a hivatalos applikációkban vagy a hivatalos weboldalakon végezzék el.

A kibercsalások száma 2022 eleje óta jelentősen növekedett, 2023 negyedik negyedévére viszont csökkenni kezdett. A mostani adatok azonban még így is jóval magasabbak a közel két évvel ezelőtti bázishoz képest. A tavalyi utolsó negyedévben a pénzforgalmi szolgáltatóknál az átutalással kapcsolatos kibercsalások volumene 36 százalékkal (9162 milliárdról 5769 milliárd forintra), esetszáma pedig 34 százalékkal (5762-ről 3737 darabra) esett vissza. A fizetési kártyás visszaélések esetszáma és volumene azonban ezzel ellentétben tovább nőtt. 

A KiberPajzs-program (együttműködés és banki visszaélésszűrő rendszerek fejlesztése) intézményei ezért 2027-ig meghosszabbították együttműködésüket, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pedig felhívta a bankok figyelmét: honlapjaikon is mutassák be az ügyfeleknek a védekezés módjait.